Saptamana trecuta, am vorbit despre importanta si contributia la dezvoltarea cinematografiei a fratilor Lumière. In acest nou „episod”, voi vorbi putin despre ce a insemnat Georges Méliès.
Fiind unul dintre primii spectatori ai „minunii” sfarsitului de secol XIX -lea, cinematograful, banuieste importanta afacerii care se iveste la orizont si ii propune lui Antoine Lumiére sa cumpere aparatul pentru fiul sau. Acesta refuza spunandu-i ca cinematograful nu va rezista in timp pentru ca in timp se va demoda. Acesta nici nu s-a demodat, mai mult decat atat, s-a dovedit ca daca si-ar fi vandut inventia ar fi avut de pierdut foarte mult.
Méliès nu renunta la idee si cumpara de la un optician londonez, William Paul, un aparat, iar de la firma Kodak pelicula virgina, realizand ulterior primele filme. Acestea nu reprezentau nimic deosebit de cele făcute de Lumiére sau cele ale lui Edison pentru Kinetoscop.
Originalitatea lui Méliès in realizarea de filme va aparea odata cu folosirea trucajului. Folosirea acestei tehnici de filmare aste sugerata, ca mai toate inventiile din acest domeniu, de o intamplare: filmand in Piata Operei din Paris, un omibus se transforma intr-un dric. Analizand ce s-a intamplat constata ca blocarea pentru un timp a aparatului si repornirea lui, tinand cont ca circulatia vehiculelor curge, in locul omnibuzului care a trecut acum se filmeaza un dric. Astfel, in octombrie 1896 va produce filmul Escamotage d'une dame (Disparitia unei doamne), apoi in 1902 Le voyage dans la lune (Voiajul de pe luna).
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu