Adevarul despre cum arata un hamburger dupa mai bine de patru luni

Pe 8 martie 2011, dupa ce am citit un articol (http://www.jabulela.com/food-drink/mcdonalds-hamburgers-could-last-forever) despre o americanca, Karen Hanrahan, care a tinut un hamburger de la McDonald’s mai bine 12 ani (!) fara ca acesta sa se altereze vizibil, m-am decis sa incep si eu acest experiment. In articol nu se spunea daca produsul a fost tinut la temperatura camerei sau la frigider, asa ca am luat doi hamburgeri si am pus cate unul in fiecare dintre cele doua locuri, camara si frigider, urmand ca mai apoi sa-i compar.


Am anuntat inceputul experimentului pe Facebook, dar nu am avut timp sa scriu despre el si pe blog, acum, dupa ce am vazut articolul scris in gandul (http://www.gandul.info/news/experiment-gandul-cum-arata-un-meniu-de-la-mcdonald-s-dupa-ce-a-fost-pastrat-6-luni-la-temperatura-camerei-8169324) despre acelasi lucru, imi pare rau. Am cateva lucruri pe care nu le inteleg in acest articolul. Prima nedumerire este legata de faptul ca au facut un experiment in perioada “14 octombrie 2010 pana pe data de 14 aprilie 2011” despre care au scris tocmai pe 18 iulie 2011. Al doilea aspect vizeaza pozele pe care se sprijina concluziile experimentului. Din punctul meu de vedere, acestea nu sunt chiar concludente pentru ca nu poti sa-ti dai seama de un lucru: care era cu adevarat starea carnii. Spun asta pentru ca in cazul experimentului meu, inca de la sfarsitul primei luni, aceasta a dezvoltat foarte putin mucegai pe suprafata de carne care intra in contact cu ketchupul. Deci m-as mira ca aceasta sa fi ramas intacta dupa sase luni precum in cazul experimentului publicat de ei. Asadar, experimental meu nu coincide cu ce spun ei “nu au început să dezvolte mucegaiuri, nu au facut viermi si nici musculite, ci doar s-au deshidratat si au inceput sa miroasa a ranced”. In cazul meu, dupa cum veti vedea si in poze, hamburgerii au dezvoltat mucegai, mai ales cel din frigider, dar, e adevarat ca nu au facut viermi, musculite, insa nici nu au miros a ranced, chiar din contra, mirosul a “mancare de la Mc” s-a pastrat.

Poze la sfarsitul primei luni de experiment
Frigider:

Camara:
Asadar, experimentul cu hamburgerul lasat in frigider s-a terminat dupa doar patru luni pentru ca acesta s-a deteriorat mult prea mult din cauza umezelii. La sfarsitul primei luni, hamburgerul era neschimbat. In luna a doua, a inceput sa apara o urma de mucegai pe suprafata de carne care intra in contact cu ketchupul.
In luna a treia, mucegaiul s-a extins atat pe carne, cat si pe paine.

In luna a patra, ultima a experimentului, atat painea, cat si carnea au dezvoltat foarte mult mucegai. Cu toate acestea, nu a aparut un miros a ranced, nu existau viermi si nu se intarise deloc. 

Spre deosebire de hamburgerul care a stat in frigider, pentru cel din camara, experimentul continua si acum. Astfel, in cazul acestuia din urma, situatia este un pic schimbata, chiar daca vorbim si aici despre mucegai. Inca de la sfarsitul primei luni, a dezvoltat foarte putin mucegai pe suprafata carnii care intra in contact cu painea cu ketchup. Partea interesanta este ca atat in luna a doua, cat si in cea de-a treia, situatia a ramas aceia, doar ca painea s-a intarit considerabil. Cu alte cuvinte, chiar daca pe exterior, hamburgerul pare neschimbat

daca ne uitam in interior, la partea de carne de deasupra kechupului, vedem ca a dezvoltat mucegai

Dupa patru luni, un hamburger tinut la temperatura camerei, dezvolta putin mucegai, se intareste, dar isi pastreaza mirosul pe care il are atunci cand se raceste.

Experimentul cu hamburgerul lasat in camara continua si acum. In luna a cincea nu s-au constat schimbari fata de situatia precedenta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu