Seara lui Kathryn Bigelow

O seara in care s-a mai scris o pagina din istoria premiile Oscar si a cinematografiei americane!

Totul a inceput odata cu aparitiile starurilor pe covorul rosu, iar criticii de moda au si inceput sa-si ia  notite. Rochiile lungi, clasice si smokinguri au dominat evident o seara de Oscar. Albul rochiei lui Maryl Streep, rozul Annei Kendrick, diferitele nuante de rosu sau clasicul negru au fost culorile care au dominat alegerile actorilor, dar rochia Sandrei Bullock a fost remarcata de catre toti criticii de moda prin stralucire si eleganta combinate cu o coafura extrem de simpla.


Dar seara tocmai incepuse pentru Sandra Bullock care a intrat in istorie ca fiind prima actrita care a castigat in acelasi an o Zmeura si un Oscar pentru cea mai buna actrita intr-un rol principal. Si asta nu a fost singurul aspect ce a facut aceasta editie de Oscar sa intre in istorie, a 16-a nominalizare pentru un premii Oscar a facut-o pe Maryl Streep sa devina cea mai nominalizata actrita din istoria premiilor. Mai mult aseara dupa 82 de ani spectacolul a avut doua gazde, anume Alec Baldwin si Steve Martin. Dar mai ales faptul ca premiul pentru cel mai bun regizor a fost castigat pentru prima data de o femeie, Kathryn Bigelow a reusit aceasta performanta pentru filmul The Hurt Locker. 


The Hurt Locker a fost marele castigator al serii! 

Filmul care prezinta viata si munca pe care o depun soldatii americani pe frontul din Irak a castigat premiile cele mai importante ale seri, castigand premiile pentru cel mai bun scenariu original, cea mai buna regie si finalmente, pentru cel mai bun film. Asadar, marele perdant al serii a fost James Cameron si al sau Avatar care a trebuit sa se multumeasca cu premiile pentru efecte vizulate, art direction si cinematography.
Surprize nu au fost si in cazul castigatorilor pentru cel mai bun actor sau cea mai buna actrita in roluri secundare, premii pe care si le-au adjudecat austriacul Christoph Waltz si Mo'Nique, atrita care si-a facut un nume prin rolurile sale din comedii, asta pana a aparut filmul Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire care adus-o in prim plan si pe Gabourey Sidibe. Nici faptul ca Jeff Bridges a castigat trofeul pentru cel mai bun actor intr-un rol principal nu a surprins pe nimeni.

Si daca va ganditi ca voiati sa castige altcine va spun ca orice nominalizat a primit din partea sponsorilor cadouri in valoare de mai bine de 800.000 de dolari care constau in excursii, bijuterii sau alte articole promotionale!


8 comentarii:

Mădălina spunea...

În sfârşit, au înţeles şi oamenii de peste Ocean că e cazul s-o lase mai moale cu efectele şi cu artificialul şi să preţuiască tot ceea ce ţine de uman.
Felicitări lui Kathryn Bigelow c-a penetrat zona rezervată "clubului exclusivist"---Regia!!!!

Am pariat pe Sandra şi pe talentul ei, la fel am pariat pe Christoph Waltz şi pe farmecul lui altoit cu rafinament european...am câştigat! :)

Totul e bine când se termină cu bine ...! ;)

Andreea spunea...

eu m-am bucurat enorm pentru Kathryn Bigelow pentru ca serios vorbim filmul ei chiar este facut fff bine si se vede ca e facut de o femeie pentru ca atentia la detalii este impresionanta!

Mădălina spunea...

Adevărat ai grăit!:)
Femeia a condus anul ăsta... !!!

ioan spunea...

Eu sincer m-am saturat de afirmatia ca e "prima FEMEIE regizor". Am impresia ca presa atrage prea mult atentia ca bravo ei fiindca e femeie (adica inca mai exista prejudecati despre ce sunt in stare femeile sa faca si nu?! in secolul 21?), in loc sa descrie filmul insusi. Mie putin imi pasa de sexul celei sau celui care creeaza ceva, atata timp cat lucrul e de calitate.

Filmul chiar pare interesant acum, ca-i de razboi, si a castigat mai mult ca Avatar (care totusi e bine jucat chiar daca-i cliseistic si moralist si enervant pe-alocuri chiar). Vreau sa-l vad pe asta la un moment dat.

Andreea spunea...

Nu se pot compara cele doua filme ... Avatar a castigat excat la ce trebuia sa castige - efecte, imagine, dar sincer The Hurt Locker e un film foarte bine realizat. Iar afirmatia cu "prima Femeie" care a castigat premiul pentru cel mai bun regizor (e o mica diferenta fata de ce ai spus u) e adevarata si daca nu ma crezi uita-te putin in cinematografia sau in teatrul romaneasc ...

Mădălina spunea...

Mda, drăguţă polemica cu Ioan.Se pare că (încă) mai deranjează ideea de clişeu feminist, asta legat de titlul ales de tine pentru acest articol.

Şi da, mie încă mi se pare OK ideea ca o femeie-regizor să primească pentru PRIMA oară "un omuleţ"/Oscar în 2010!!!Chiar dacă filmul nu este o capodoperă, ci mai degrabă un studiu cvasidocumentar destul de "corect politic", în cazul în care compari subiectul abordat/tratat în peliculele aflate în competiţie. Mai ales c-a concurat cu "Avatar", ce tocmai asta denunţa...intruziunea americanilor (tropăiala cu bocancii) în viaţa/cultura altor popoare.

Sincer, eu aş fi acordat Oscarul lui Tarantino, la fel de "incorect politic" pentru că arată ce uşor se pot crea miturile.Deşi pune în cheie parodică războiul, nu omite ororile reale pe care le implică orice conflagraţie.

Revenind la femeia care "a suflat" Oscarul, aceasta a reuşit să aducă în faţa spectatorului omul. Fie că este americanul care escaladează crimele, fie că e irakianul de bună credinţă, toţi captivi ai criminalilor ascunşi de după perdeaua de fum a dogmelor religioase/intereselor absconse.Cineva i-a aruncat în această capcană şi a aruncat cheia...

Andreea spunea...

Cred ca cel mai important plus pentru cinematografia mondiala pe care l-a adus Tarantino anul acesta a fost Christoph Waltz, prin asta a nu se intelege ca nu aplaud filmul Inglourious Basterds.
In ceea ce priveste The Hurt Locker, cred ca toti cei care au vazut filmul au observat jocul amanuntelor perfect si complet intre scenariu(si aici se vede ca a fost facut de un jurnalist care a trait o buna perioada pe frontul din Irak) si regie.

Mădălina spunea...

Deşi am bătut şaua pe ideea feminismului, trebuie să recunosc faptul că Bigelow tratează subiectul foarte bărbăteşte/curajos, filmează hiper-energic.
Regizorul Bigelow respinge sentimentalismul şi didacticismului filmelor de gen (războiul şi ai săi ticăloşi).
Ai avut dreptate când ai punctat ideea detaliului,observaţia feminină.Mi-au plăcut cele câteva detalii precum pisica şchioapă ce traversa strada plină de gunoi şi moloz sau zmeul pe care eroul în vede imediat după o explozie. Sunt elemente de fineţe a observaţiei în acest cocktail Molotov plin de adrenalină.

Tarantino a scalpat istoria şi a sedus publicul cu un personaj fermecător de diabolic:colonelul nazist Hans Landa întruchipat de Christoph Waltz.
În faţa maleficului colonel, ar păli chiar şi Hitler! ;)

Trimiteți un comentariu